Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Mirbud najkorzystniejszy na rozbudowę DK-25 do dwóch jezdni

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Autor:

ep.

Data publikacji:
14-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ri

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Mirbud najkorzystniejszy na rozbudowę DK-25 do dwóch jezdni
fot. Google Maps
Pierwszy przetarg na rozbudowę drogi krajowej nr 25 między Ostrowem Wielkopolskim a Koniem rozstrzygnięty. GDDKiA jako najkorzystniejszą wybrała ofertę złożoną przez konsorcjum firm z grupy Mirbud.

Mowa o odcinku DK-25 Biskupice Ołoboczne - Ostrów Wielkopolski. GDDKiA otrzymała w tym przetargu siedem ofert. Wybrała najtańszą, którą złożyło konsorcjum Kobylarni i Mirbudu. Najkorzystniejsza oferta jest warta ok. 266,8 mln zł. Trzy spośród propozycji zostały odrzucone. Cena stanowiła 55 proc. kryteriów wyboru. Pozostałe to przedłużenie gwarancji na ekrany akustyczne i obiekty mostowe (40 proc.) oraz zagospodarowanie destruktu asfaltowego (5 proc.).

Jeśli nie będzie odwołań, po kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych inwestor będzie mógł podpisać umowę z wykonawcą. GDDKiA zakłada, że mogłoby to nastąpić w II kwartale.

Do wykonania w ramach przetargu jest odcinek o długości 6 km od okolic miejscowości Biskupice Ołoboczne do okolic istniejącego węzła Ostrów Wielkopolski Wschód, na skrzyżowaniu S11 i DK-25. Wykonawca będzie odpowiedzialny za wykonanie dwujezdniowej drogi klasy GP z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, węzłów drogowych w Fabianowie i Czekanowie oraz przebudowy istniejących dróg, które będą kolidowały z planowaną inwestycją. W ramach inwestycji powstanie także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

To jeden z trzech odcinków drogi krajowej nr 25 Konin – Kalisz – Ostrów Wielkopolski, która zmieni swój przebieg i będzie drogą dwujezdniową o długości ok. 68 km. Na większości trasy zostanie poprowadzona po nowym śladzie. Droga ominie przy okazji znajdujące się na trasie miejscowości, w tym Kalisz, Rychwał, czy Kokanin.

Inwestycja jest podzielona na trzy odcinki: Konin - Kokanin, Kokanin - Biskupice Ołoboczne (tj. obwodnica Kalisza) oraz Biskupice Ołoboczne - Ostrów Wielkopolski.

Pierwszy jest na etapie przetargu, jeszcze przed otwarciem ofert. Drugi ma decyzję środowiskowa (rozpatrywane są odwołania) i są dla niego prowadzone prace geologiczne, które pozwolą na określenie warunków posadowienia obiektów inżynierskich. W następnej kolejności ogłoszony zostanie przetarg. Trzeci odcinek, dla którego właśnie wybrano wykonawcę, ma szanse być pierwszym, który wejdzie w fazę budowy.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5